Творче завдання № 2 (Характеристика інформаційного суспільства)

Охарактеризуйте інформаційне суспільство, його цілі та вплив на інформатизацію освіти

Інформаційне суспільство — теоретична концепція постіндустріального суспільства, історична фаза можливого еволюційного розвитку цивілізації, в якій інформація і знання продукуються в єдиному інформаційному просторі. Головними продуктами виробництва інформаційного суспільства мають стати інформація і знання. Характерними рисами теоретичного інформаційного суспільства, є:
  • збільшення ролі інформації і знань в житті суспільства;
  • зростання кількості людей, зайнятих інформаційними технологіями, комунікаціями і виробництвом інформаційних продуктів і послуг, зростання їх частки у валовому внутрішньому продукті;
  • зростання інформатизації та ролі інформаційних технологій в суспільних та господарських відносинах;
  • створення глобального інформаційного простору, який забезпечує: 
а) ефективну інформаційну взаємодію людей;
б) їх доступ до світових інформаційних ресурсів;
в) задоволення їхніх потреб щодо інформаційних продуктів і послуг.
Існує багато варіантів визначення сенсу «інформаційного суспільства», наприклад:
·         суспільство, орієнтоване на людей, відкрите для всіх і спрямоване на розвиток, в якому кожний може створювати інформацію і знання, мати до них доступ, користуватися і обмінюватися ними, даючи змогу окремим особам, громадам і народам повною мірою реалізувати свій потенціал, сприяючи своєму сталому розвитку і підвищуючи якість свого життя.
·         суспільство, економіка якого базується на інформаційних технологіях і яке соціально трансформується з метою допомогти індивідам та спільнотам використовувати знання та ідеї, що допомагає людям втілити їх потенціал та реалізувати їх прагнення;
·         суспільство, яке створюється внаслідок нової індустріальної революції на базі інформаційних і телекомунікаційних технологій та на базі інформації, яка є виразником знання людей. Завдяки технологічному прогресу в такому суспільстві оброблення, накопичення, отримання і обмін інформацією в будь якій її формі — звуковій, письмовій або візуальній — не обмежені за відстанню, часом і обсягами. Ця революція додає великих можливостей людському інтелекту і створює ресурси, що змінюють спосіб суспільної праці і суспільного життя;
·         суспільство, в якому будь-хто, будь-де й у будь-який час можуть одержати за відповідну плату чи безкоштовно на основі автоматизованого доступу і систем зв'язку будь-яку інформацію і знання, необхідні для їхньої життєдіяльності і рішення особистих і соціально значущих задач.
·         суспільство, в якому існують розвинені інфраструктури, що забезпечують створення національних інформаційних ресурсів у обсязі, необхідному для підтримки науково-технологічного й соціально-історичного прогресу, що постійно прискорюється.
Основні стратегічні цілі розвитку інформаційного суспільства в Україні:
• забезпечення комп'ютерної та інформаційної грамотності населення, насамперед шляхом створення системи освіти, орієнтованої на використання новітніх ІКТ у формуванні всебічно розвиненої особистості;
• забезпечення вільного доступу населення до телекомунікаційних послуг, зокрема до мережі Інтернет, ІКТ та інформаційних ресурсів.
• забезпечення сфери освіти методологією, технологією і практикою оптимального
використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Інформаційне суспільство вносить суттєві якісні зміни в методологію та зміст сучасної освіти, яка набуває принципово нового значення в ньому.
Мета інформатизації освіти:
1.      Підготовка до життя в інформаційному суспільстві;
2.      Рівний доступ до якісної освіти;
3.      Формування інформаційної культури;
4.      Розвиток особистості.
Завдання інформатизації освіти:
• Підвищення якості освіти за рахунок повного задоволення освітніх потреб населення.
• Підвищення інформованості як в середині системи освіти, так і зовні.
• Підвищення рівня компетентності в управлінні освітою.
• Формування єдиного інформаційного освітнього простору.
Основні напрямки інформатизації освіти:
1.Оснащення установ освіти сучасною комп'ютерною технікою.
2.Впровадження ІКТ в навчально-виховний процес та управлінську діяльність.
3.Підготовка та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
4. Профілізація курсу інформатики.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу