Творче завдання № 2 (Характеристика інформаційного суспільства)
Охарактеризуйте інформаційне суспільство, його цілі та вплив на інформатизацію освіти
Інформаційне суспільство — теоретична концепція постіндустріального суспільства, історична фаза можливого еволюційного розвитку цивілізації, в якій інформація і знання продукуються в єдиному інформаційному просторі. Головними продуктами виробництва інформаційного суспільства мають стати інформація і знання. Характерними рисами теоретичного інформаційного суспільства, є:
- збільшення ролі інформації і знань в житті суспільства;
- зростання кількості людей, зайнятих інформаційними технологіями, комунікаціями і виробництвом інформаційних продуктів і послуг, зростання їх частки у валовому внутрішньому продукті;
- зростання інформатизації та ролі інформаційних технологій в суспільних та господарських відносинах;
- створення глобального інформаційного простору, який забезпечує:
б) їх доступ до світових інформаційних ресурсів;
в) задоволення їхніх потреб щодо інформаційних продуктів і послуг.
Існує багато
варіантів визначення сенсу «інформаційного суспільства», наприклад:
·
суспільство,
орієнтоване на людей, відкрите для всіх і спрямоване на розвиток, в якому
кожний може створювати інформацію і знання, мати до них доступ, користуватися і
обмінюватися ними, даючи змогу окремим особам, громадам і народам повною мірою
реалізувати свій потенціал, сприяючи своєму сталому розвитку і підвищуючи
якість свого життя.
·
суспільство, економіка якого базується на інформаційних
технологіях і яке соціально трансформується з метою допомогти
індивідам та спільнотам використовувати знання та ідеї, що допомагає людям
втілити їх потенціал та реалізувати їх прагнення;
·
суспільство, яке створюється внаслідок нової
індустріальної революції на базі інформаційних і
телекомунікаційних технологій та на базі інформації, яка є виразником знання
людей. Завдяки технологічному прогресу в такому суспільстві оброблення,
накопичення, отримання і обмін інформацією в будь якій її формі —
звуковій, письмовій або візуальній — не обмежені за відстанню, часом і
обсягами. Ця революція додає великих можливостей людському інтелекту і створює
ресурси, що змінюють спосіб суспільної праці і суспільного життя;
·
суспільство, в якому будь-хто, будь-де й у будь-який
час можуть одержати за відповідну плату чи безкоштовно на основі
автоматизованого доступу і систем зв'язку будь-яку інформацію і знання,
необхідні для їхньої життєдіяльності і рішення особистих і соціально значущих
задач.
·
суспільство, в якому існують розвинені інфраструктури,
що забезпечують створення національних інформаційних ресурсів у обсязі,
необхідному для підтримки науково-технологічного й соціально-історичного
прогресу, що постійно прискорюється.
Основні стратегічні цілі розвитку інформаційного
суспільства в Україні:
• забезпечення комп'ютерної та
інформаційної грамотності населення, насамперед шляхом створення системи
освіти, орієнтованої на використання новітніх ІКТ у формуванні всебічно розвиненої
особистості;
• забезпечення вільного доступу населення
до телекомунікаційних послуг, зокрема до мережі Інтернет, ІКТ та інформаційних
ресурсів.
• забезпечення сфери освіти методологією,
технологією і практикою оптимального
використання сучасних інформаційно-комунікаційних
технологій. Інформаційне суспільство вносить суттєві якісні зміни в методологію
та зміст сучасної освіти, яка набуває принципово нового значення в ньому.
Мета інформатизації освіти:
1.
Підготовка до життя в інформаційному суспільстві;
2. Рівний доступ до якісної освіти;
3. Формування інформаційної культури;
4. Розвиток особистості.
Завдання
інформатизації освіти:
• Підвищення якості освіти за рахунок повного
задоволення освітніх потреб населення.
• Підвищення інформованості як в середині
системи освіти, так і зовні.
• Підвищення рівня компетентності в управлінні
освітою.
• Формування єдиного інформаційного освітнього
простору.
Основні напрямки інформатизації освіти:
1.Оснащення установ освіти сучасною комп'ютерною
технікою.
2.Впровадження ІКТ в навчально-виховний
процес та управлінську діяльність.
3.Підготовка
та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
4. Профілізація курсу
інформатики.
Коментарі
Дописати коментар