Творчий проект "На долонці - цілий світ"

Зміст проекту:

            1. Опис проекту
а) мета проекту;
б) план реалізації проекту;
в) етапи реалізації проекту;
г) матеріально-технічне забезпечення проекту;
д) результати реалізації проекту;
2. Додатки.

Мета проекту:

Розвивати у дітей старшого дошкільного віку вміння та навички у вільному експериментуванні з матеріалами, необхідними для роботи в нетрадиційних техніках малювання.

          План реалізації проекту:


  Учасники проекту:
   * діти
   * педагоги ДНЗ,
   * педагоги школи мистецтв,
   * педагоги ЗОШ
   * батьки
  Обєкт пізнання:
-       нетрадиційні техніки малювання;
-       свічка + акварель;
-       воскова крейда + акварель;
-       монотипія предметна;
-       біло-чорний гратаж;
-       кляксографія з трубочкою;
-        набриск;
-       відбитки листям;
-       тиснення;
-       малювання пальчиком та долонькою;
-       відбитки поролоном.
Тип проекту:
* за домінуючою діяльністю - практично – орієнтований;
* за тривалістю – один рік;
* за структурою – комбінований;   
* за характером діяльності – пошуково – дослідницький;
* за ступенем самостійності – творчий;
* за змістом – художньо – естетичний;
* за кількістю учасників – колективний.
  Завдання:
v розвивати у дітей естетичне сприйняття, уміння помічати кра­сиве в навколишньому середовищі, закладати основи худож­нього смаку. Виховувати звичку збагачувати елементами краси побут, природу, взаємини з однолітками, дорослими;
v розвивати здібності до образотворчої діяльності (чуття кольо­ру, форми, композиції);
v навчати використовувати колір, форму, лінії, штрихи, пропор­ції, композицію, різні матеріали (олівці, фарби, фломастери, воскові олівці, свічки, природний матеріал, глину, пластилін, тісто, папір, картон) та нетрадиційні техніки (штампування, малювання пальчиками, долоньками, крапками, фактурне ма­лювання, обривання об'ємної аплікації, орігамі та ін.) як засо­би створення виразного художнього образу;
v навчати створювати складні художні образи, багатофігурні сю­жетні композиції, розміщуючи предмети ближче та далі, само­стійно знаходити прийоми зображення під час інтеграції різ­них видів образотворчої діяльності;
v сприяти самостійному опануванню дітьми технічних навичок, умінню добирати художні засоби залежно від характеру обра­зу, що створюється, та для здійснення свого задуму;
v спонукати дітей до експериментування з фарбами, різними ху­дожніми матеріалами;
v створювати розвивальне середовище для самостійної художньої діяльності, що забезпечує самовираження дитини у мистецтві;
v спонукати до творчості, використовуючи ігрові методи та при­йоми (ігрові ситуації, розповіді-малювання з елементами каз­ки, ігри-забави, ігри-етюди, ігри-перевтілювання).

Етапи реалізації проекту:

1 етап: організаційний:
Мета:

*Мотивація обраної проблеми;
*Визначення форм, методів та прийомів реалізації проекту.
Зміст роботи:
1) Обговорення ідеї проекту;
2) Обмірковування шляхів його реалізації;
3) Визначення очікуваних результатів;
4) Обговорення форми презентації результатів проекту;
5) Складання педагогами індивідуальних планів роботи над проектом;
6) Планування заходів щодо реалізації проекту;
7) Опрацювання необхідної літератури;
8) Підбиття підсумків підготовчого етапу.
2 етап: технологічний:
Мета:
*Спрямувати роботу методичної служби на організацію і проведення заходів щодо  реалізації проекту;
*Створити творчу групу
*Організувати роботу інформаційно-консультаційного центру.
Зміст роботи:
1)Підбір педагогічної та методичної літератури,яка може допомогти у реалізації проекту;
2) Розроблення тематичних занять для старшої групи;
3) Планування роботи з батьками;
4) Складання плану роботи гуртків;
5) Створення ігор;
6) Поповнення куточка зображувальної діяльності нетрадиційними матеріалами для малювання;
7) Розроблення комплектів психогімнастики відповідно до тематичних занять;
8) Поповнення добірки комплектів пальчикової гімнастики та калейдоскоп оригінальних ігрових вправ;
9)Упорядкування матеріалів та оформлення картотек.
 3 етап: практичний:
Мета:
* Формувати у дітей образну уяву, виховувати художній смак;
* Розвивати уміння та навички експериментування з матеріалами необхідними для роботи в нетрадиційних техніках малювання;
* Створювати умови для розвитку творчих здібностей.
Зміст роботи:
1) Засідання педагогічної ради на тему:
« Формування комунікативних навичок під час образотворчої
діяльності, яка формує емоційну сферу та естетичний ідеал
дитини»;
2)Консультації на тему:
  «Світ природи в мистецтві та дитячому малюнку»
  «Розвиток інтересу до зображувального мистецтва»;
3)Виступи на засіданнях художньої зали;
4)Проведення майстер-класу з нетрадиційних технік малювання;
5)Виставка робіт «Творимо разом з батьками» ;
6)Залучення батьків до оснащення розвивального середовища у групі та участі в освітньому процесі;
 4 етап: узагальнюючий:
Мета:
*Проаналізувати роботу над проектом;
* Провести експертизу досягнень дітей і оцінювання діяльності педагогів;
* Презентувати результати проекту.
 Зміст роботи:
1) Діагностика рівня вмінь та навичок дітей, аналізування продуктів їх творчої діяльності;
2) Проведення підсумково-аналітичної бесіди за круглим столом за участю педагогів та батьків ДНЗ, школи мистецтв, ЗОШ № 10 з метою підбиття підсумків проектної діяльності;
3) Презентація результатів проекту:
- організація виставки дитячих робіт:
«Із веселки у квітку кольорів течуть струмки»;
- мультимедійна презентація.
Матеріально-технічне забезпечення проекту

1.    Обладнати робочий сектор образотворчої студії:
   мольберти;
   пісочниці;
   ємкості для глини;
   два різнокольорових столика для роботи дітей.
2.    В чистий сектор придбати:
   шафи для обладнання;
   інтерактивну дошку.
3.     Місце для оформлення виставок:
   виставкові стенди;
   полички.
1.    Придбати для комунікаційного сектору (для збереження робіт дітей):
   файли;
   папки;
   альбоми.
2.    Оздобити вільне місце для ритмопластики, драматизації м'яким килимом.
3.    Придбати необхідні художні матеріали, репродукції картин.
Результати реалізації проекту
          Аналіз діяльності проекту засвідчує, що у дітей формується інтерес до творчого пошуку, зростатиме концентрація уваги, спостережливості, уміння помічати прекрасне та виражати свої враження на практичній діяльності.


Використання різних художніх матеріалів у роботі, сприятиме розвитку творчої активності дітей, їх роботи будуть прикрашати інтер’єр групи, експонуватися на виставках дитячої творчості. 

Додатки:

Вправи для розвитку дрібної моторики руки
Вправа № 1 «Долонька – замри!»
Мета: розвиток статистичної координації рухів пальців рук, вправа в утриманні пози.
Інструкція: витягнути руки вперед з розведеними пальцями і пробувати утримати 10 секунд. Якщо виходить утримати позу, то руки покласти на стіл. Педагог може злегка докласти долоні на руки дитину.

Вправа № 2 «Привіт – поки!»
Мета: тренування в згинанні і розгинанні всіх пальців разом і по черзі.
Інструкція: діти згинають руки в ліктях, тримають пензля перед особою, згинають і розгинають пальці одночасно, не стискаючи їх в кулачки. Далі згинають і розгинають по черзі, починаючи з великого пальця.

Гра № 3 «Подорож пальців»
Мета: розвиток і тренування координації рухів пальців, розвиток кінчиків пальців рук, розвиток уваги.
Матеріал: аркуш паперу, на якому зображені 2 будиночка в різних кінцях «острівці» для пересування пальців.
Хід гри: дитина встановлює пальці близько першої будиночка. Потім починає пальцями пересуватися по острівців до іншого будиночка, не відриваючи пальці від іншої «купини».
Правила:
- можна пересуватися, для початку, використовуючи 2 пальця;
 всі пальці повинні брати участь;
 не можна відривати перший палець, не переставивши інший.

Гра № 4 «Скарб»
Мета: розвиток і тренування координації рухів пальців рук, розвиток кінчиків пальців рук, співвіднесення кольору, розвиток уваги.
 Матеріал: Малюнок 1 (см нижче)
 Хід гри: йти по купинах строго по карті, яка знаходиться над скринею.
 Правило:
 беруть участь всі пальці;
 палець перший не відривати від купини поки не перейде інший палець.

Гра № 5 «Встигай - ка!»
Мета: розвиток динамічної координації, чергування рухів рук.
Хід гри: (грають 2-10 чоловік) в процесі гри діти будують стовпчик з рук, виробляючи різні загальноприйняті комбінації.
Наприклад, кулак – кулак – долоню.
Правило: Не можна помилятися. Рука, яка здійснила помилку, забирається.


Гра № 6 «Зайка і дзеркало»
Мета: вдосконалення координації, автоматизації та плавності перемикання.
Інструкція: ліва долоня догори, робимо «козу». Зверху на неї накладаємо праву руку, яка теж зображує «козу» (тильною стороною вгору). Виставляємо вгору і вниз середні і безіменні пальці обох рук і рухаємо ними в протилежні сторони.

Вправа № 7 «Шпаківня»
Мета: вправу долонь.
Інструкція: долоні складені разом, пальці дивляться вгору, лікті – в різні боки. Потім, не розтискаючи долоні і не опускаючи лікті, опускають кисті рук вниз, прогинаючи зап’ястя.

Вправа № 8 «Стілець»
Мета: розвиток динамічної координації, чергування руху.
Інструкція: ліва долоня вертикально вгору. До її нижній частині залучається кулачок (великим пальцем до себе). Якщо дитина легко виконує цю вправу, можна міняти положення рук поперемінно на рахунок раз.

Вправа № 9 «Стіл»
Мета: розвиток динамічної координації, чергування рухів, розвиток переключення.
Інструкція: ліва рука в кулачок. Зверху на кулачок опускається долонька. Якщо дитина легко виконує цю вправу, можна міняти положення рук: права рука в кулачку, ліва долоня зверху кулачка. Можна робити поперемінно на рахунок раз.

Вправа № 10 «Барабанщик»
Мета: вироблення навички довільних рухів з відмовою від рухових стереотипів.
Інструкція: відбиваючи по одному такту правої (лівої) рукою, одночасно з тактом, відбиваємо правою рукою, і бити по столу вказівним пальцем лівої руки.

Нетрадиційна техніка малювання


Малювання пальчиками
Засоби виразності: пляма, точка, коротка лінія, колір.
Матеріали: миски з гуашшю, щільний папір будь-якого кольору, невеликі листи, серветки.
Спосіб отримання зображення : дитина опускає в гуаш пальчик і наносить точки, плямочки на папір. На кожен пальчик набирається фарба різного кольору. Після роботи пальчики витираються серветкою, потім гуаш легко змивається.

Малювання долонькою
Засоби виразності : пляма, колір, фантастичний силует.
Матеріали: широкі блюдечка з гуашшю, кисть, щільний папір будь-якого кольору, листи великого формату, серветки.
Спосіб отримання зображення : дитина опускає в гуаш долоньку(усю кисть) або забарвлює її за допомогою пензлика(з 5ти років) і робить відбиток на папері. Малюють і правою і лівою руками, забарвленими різними кольорами. Після роботи руки витираються серветкою, потім гуаш легко змивається.

Скачування паперу
Засоби виразності: фактура, об'єм.
Матеріали: серветки або кольоровий двосторонній папір, клей ПВА, налитий у блюдце, щільний папір або кольоровий картон для основи.
Спосіб отримання зображення : дитина мне в руках папір, поки вона не стане м'якою. Потім скачує з неї кульку. Розміри його можуть бути різними: від маленького(ягідка) до великого(хмарка, кому для сніговика). Після цього паперова грудочка опускається в клей і приклеюється на основу.

Відбиток поролоном
Засоби виразності: пляма, фактура, колір.
Матеріали: миска або пластикова коробочка, в яку вкладена штемпельна подушка з тонкого поролону, просочена гуашшю, щільний папір будь-якого кольору і розміру, шматочки поролону.
Спосіб отримання зображення: дитина притискає поролон до штемпельної подушки з фарбою і наносить відбиток на папір. Для зміни кольору беруться інші миска і поролон.

Відбиток пінопластом
Засоби виразності: пляма, фактура, колір.
Матеріали: миска або пластикова коробочка, в яку вкладена штемпельна подушка з тонкого поролону, просочена гуашшю, щільний папір будь-якого кольору і розміру, шматочки пінопласту.
Спосіб отримання зображення : дитина притискає пінопласт до штемпельної подушки з фарбою і наносить відбиток на папір. Щоб отримати інший колір, міняються і миска, і пінопласт.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу