Творчий проект "На долонці - цілий світ"
Зміст проекту:
1. Опис проекту
а) мета проекту;
б) план реалізації проекту;
в) етапи реалізації проекту;
г) матеріально-технічне забезпечення проекту;
д) результати реалізації проекту;
б) план реалізації проекту;
в) етапи реалізації проекту;
г) матеріально-технічне забезпечення проекту;
д) результати реалізації проекту;
2. Додатки.
Мета проекту:
Розвивати у дітей старшого
дошкільного віку вміння та навички у вільному експериментуванні з матеріалами,
необхідними для роботи в нетрадиційних техніках малювання.
План реалізації проекту:
Учасники
проекту:
* діти
* педагоги ДНЗ,
* педагоги школи мистецтв,
* педагоги ЗОШ
* батьки
Об’єкт пізнання:
-
нетрадиційні техніки
малювання;
-
свічка + акварель;
-
воскова крейда +
акварель;
-
монотипія предметна;
-
біло-чорний гратаж;
-
кляксографія з
трубочкою;
-
набриск;
-
відбитки листям;
-
тиснення;
-
малювання пальчиком
та долонькою;
-
відбитки поролоном.
Тип проекту:
* за
домінуючою діяльністю - практично – орієнтований;
* за тривалістю – один рік;
* за структурою – комбінований;
* за
характером діяльності – пошуково – дослідницький;
* за ступенем
самостійності – творчий;
* за змістом – художньо –
естетичний;
* за кількістю учасників –
колективний.
Завдання:
v розвивати у дітей естетичне
сприйняття, уміння помічати красиве в навколишньому середовищі, закладати
основи художнього смаку. Виховувати звичку збагачувати елементами краси побут,
природу, взаємини з однолітками, дорослими;
v розвивати здібності до образотворчої
діяльності (чуття кольору, форми, композиції);
v навчати використовувати колір, форму,
лінії, штрихи, пропорції, композицію, різні матеріали (олівці, фарби,
фломастери, воскові олівці, свічки, природний матеріал, глину, пластилін,
тісто, папір, картон) та нетрадиційні техніки (штампування, малювання
пальчиками, долоньками, крапками, фактурне малювання, обривання об'ємної
аплікації, орігамі та ін.) як засоби створення виразного художнього образу;
v навчати створювати складні художні
образи, багатофігурні сюжетні композиції, розміщуючи предмети ближче та далі,
самостійно знаходити прийоми зображення під час інтеграції різних видів
образотворчої діяльності;
v сприяти самостійному опануванню
дітьми технічних навичок, умінню добирати художні засоби залежно від характеру
образу, що створюється, та для здійснення свого задуму;
v спонукати дітей до експериментування
з фарбами, різними художніми матеріалами;
v створювати розвивальне середовище для
самостійної художньої діяльності, що забезпечує самовираження дитини у
мистецтві;
v спонукати до творчості,
використовуючи ігрові методи та прийоми (ігрові ситуації, розповіді-малювання
з елементами казки, ігри-забави, ігри-етюди, ігри-перевтілювання).
Етапи реалізації проекту:
1 етап: організаційний:
Мета:
*Мотивація обраної проблеми;
*Визначення форм, методів та прийомів реалізації проекту.
Зміст роботи:
1) Обговорення ідеї проекту;
2) Обмірковування шляхів його реалізації;
3) Визначення очікуваних результатів;
4) Обговорення форми презентації результатів проекту;
5) Складання педагогами індивідуальних планів роботи над проектом;
6) Планування заходів щодо реалізації проекту;
7) Опрацювання необхідної літератури;
8) Підбиття підсумків підготовчого етапу.
2 етап: технологічний:
Мета:
*Спрямувати роботу методичної служби на організацію і проведення заходів
щодо реалізації проекту;
*Створити творчу групу
*Організувати роботу інформаційно-консультаційного центру.
Зміст роботи:
1)Підбір педагогічної та методичної літератури,яка може допомогти у
реалізації проекту;
2) Розроблення тематичних занять для старшої групи;
3) Планування роботи з батьками;
4) Складання плану роботи гуртків;
5) Створення ігор;
6) Поповнення куточка зображувальної діяльності нетрадиційними матеріалами
для малювання;
7) Розроблення комплектів психогімнастики відповідно до тематичних занять;
8) Поповнення добірки комплектів пальчикової гімнастики та калейдоскоп
оригінальних ігрових вправ;
9)Упорядкування матеріалів та оформлення картотек.
Мета:
* Формувати у дітей образну уяву, виховувати художній смак;
* Розвивати уміння та навички експериментування з матеріалами необхідними
для роботи в нетрадиційних техніках малювання;
* Створювати умови для розвитку творчих здібностей.
Зміст роботи:
1) Засідання педагогічної ради на тему:
« Формування комунікативних
навичок під час образотворчої
діяльності, яка формує емоційну
сферу та естетичний ідеал
дитини»;
2)Консультації на тему:
«Світ природи в мистецтві та
дитячому малюнку»
«Розвиток інтересу до
зображувального мистецтва»;
3)Виступи на засіданнях художньої зали;
4)Проведення майстер-класу з нетрадиційних технік малювання;
5)Виставка робіт «Творимо разом з батьками» ;
6)Залучення батьків до оснащення розвивального середовища у групі та участі
в освітньому процесі;
Мета:
*Проаналізувати роботу над проектом;
* Провести експертизу досягнень дітей і оцінювання діяльності педагогів;
* Презентувати результати проекту.
Зміст роботи:
1) Діагностика рівня вмінь та навичок дітей, аналізування
продуктів їх творчої діяльності;
2) Проведення підсумково-аналітичної бесіди за круглим столом за участю
педагогів та батьків ДНЗ, школи мистецтв, ЗОШ № 10 з метою підбиття підсумків
проектної діяльності;
3) Презентація результатів проекту:
- організація виставки дитячих робіт:
«Із веселки у квітку кольорів течуть струмки»;
- мультимедійна презентація.
Матеріально-технічне забезпечення проекту
1.
Обладнати робочий сектор
образотворчої студії:
мольберти;
пісочниці;
ємкості
для глини;
два
різнокольорових столика для роботи дітей.
2.
В чистий сектор придбати:
шафи
для обладнання;
інтерактивну
дошку.
3. Місце
для оформлення виставок:
виставкові
стенди;
полички.
1.
Придбати для комунікаційного
сектору (для збереження робіт дітей):
файли;
папки;
альбоми.
2.
Оздобити вільне місце для
ритмопластики, драматизації м'яким килимом.
3.
Придбати необхідні художні
матеріали, репродукції картин.
Результати реалізації проекту
Аналіз діяльності проекту засвідчує, що
у дітей формується інтерес до творчого пошуку, зростатиме концентрація уваги,
спостережливості, уміння помічати прекрасне та виражати свої враження на
практичній діяльності.
Додатки:
Вправи для розвитку
дрібної моторики руки
Вправа № 1 «Долонька – замри!»
Мета:
розвиток статистичної координації рухів пальців рук, вправа в утриманні пози.
Інструкція:
витягнути руки вперед з розведеними пальцями і пробувати утримати 10 секунд.
Якщо виходить утримати позу, то руки покласти на стіл. Педагог може злегка
докласти долоні на руки дитину.
Вправа № 2 «Привіт – поки!»
Мета:
тренування в згинанні і розгинанні всіх пальців разом і по черзі.
Інструкція:
діти згинають руки в ліктях, тримають пензля перед особою, згинають і
розгинають пальці одночасно, не стискаючи їх в кулачки. Далі згинають і
розгинають по черзі, починаючи з великого пальця.
Гра № 3 «Подорож пальців»
Мета: розвиток
і тренування координації рухів пальців, розвиток кінчиків пальців рук, розвиток
уваги.
Матеріал:
аркуш паперу, на якому зображені 2 будиночка в різних кінцях «острівці» для
пересування пальців.
Хід гри:
дитина встановлює пальці близько першої будиночка. Потім починає пальцями
пересуватися по острівців до іншого будиночка, не відриваючи пальці від іншої
«купини».
Правила:
- можна
пересуватися, для початку, використовуючи 2 пальця;
всі пальці повинні брати участь;
не можна відривати перший палець, не переставивши
інший.
Гра № 4 «Скарб»
Мета:
розвиток і тренування координації рухів пальців рук, розвиток кінчиків пальців
рук, співвіднесення кольору, розвиток уваги.
Матеріал: Малюнок 1 (см нижче)
Хід гри: йти по купинах строго по карті, яка
знаходиться над скринею.
Правило:
беруть участь всі пальці;
палець перший не відривати від купини поки не
перейде інший палець.
Гра № 5 «Встигай - ка!»
Мета:
розвиток динамічної координації, чергування рухів рук.
Хід гри:
(грають 2-10 чоловік) в процесі гри діти будують стовпчик з рук, виробляючи
різні загальноприйняті комбінації.
Наприклад,
кулак – кулак – долоню.
Правило:
Не можна помилятися. Рука, яка здійснила помилку, забирається.
Гра № 6 «Зайка і дзеркало»
Мета:
вдосконалення координації, автоматизації та плавності перемикання.
Інструкція:
ліва долоня догори, робимо «козу». Зверху на неї накладаємо праву руку, яка теж
зображує «козу» (тильною стороною вгору). Виставляємо вгору і вниз середні і
безіменні пальці обох рук і рухаємо ними в протилежні сторони.
Вправа № 7 «Шпаківня»
Мета:
вправу долонь.
Інструкція:
долоні складені разом, пальці дивляться вгору, лікті – в різні боки. Потім, не
розтискаючи долоні і не опускаючи лікті, опускають кисті рук вниз, прогинаючи
зап’ястя.
Вправа № 8 «Стілець»
Мета:
розвиток динамічної координації, чергування руху.
Інструкція:
ліва долоня вертикально вгору. До її нижній частині залучається кулачок
(великим пальцем до себе). Якщо дитина легко виконує цю вправу, можна міняти
положення рук поперемінно на рахунок раз.
Вправа № 9 «Стіл»
Мета:
розвиток динамічної координації, чергування рухів, розвиток переключення.
Інструкція:
ліва рука в кулачок. Зверху на кулачок опускається долонька. Якщо дитина легко
виконує цю вправу, можна міняти положення рук: права рука в кулачку, ліва
долоня зверху кулачка. Можна робити поперемінно на рахунок раз.
Вправа № 10 «Барабанщик»
Мета:
вироблення навички довільних рухів з відмовою від рухових стереотипів.
Інструкція:
відбиваючи по одному такту правої (лівої) рукою, одночасно з тактом, відбиваємо
правою рукою, і бити по столу вказівним пальцем лівої руки.
Нетрадиційна техніка малювання
Малювання пальчиками
Засоби виразності: пляма, точка,
коротка лінія, колір.
Матеріали: миски з гуашшю,
щільний папір будь-якого кольору, невеликі листи, серветки.
Спосіб отримання зображення :
дитина опускає в гуаш пальчик і наносить точки, плямочки на папір. На кожен
пальчик набирається фарба різного кольору. Після роботи пальчики витираються
серветкою, потім гуаш легко змивається.
Малювання долонькою
Засоби виразності : пляма, колір,
фантастичний силует.
Матеріали: широкі блюдечка з
гуашшю, кисть, щільний папір будь-якого кольору, листи великого формату,
серветки.
Спосіб отримання зображення :
дитина опускає в гуаш долоньку(усю кисть) або забарвлює її за допомогою
пензлика(з 5ти років) і робить відбиток на папері. Малюють і правою і лівою
руками, забарвленими різними кольорами. Після роботи руки витираються
серветкою, потім гуаш легко змивається.
Скачування паперу
Засоби виразності: фактура,
об'єм.
Матеріали: серветки або
кольоровий двосторонній папір, клей ПВА, налитий у блюдце, щільний папір або
кольоровий картон для основи.
Спосіб отримання зображення :
дитина мне в руках папір, поки вона не стане м'якою. Потім скачує з неї кульку.
Розміри його можуть бути різними: від маленького(ягідка) до великого(хмарка,
кому для сніговика). Після цього паперова грудочка опускається в клей і
приклеюється на основу.
Відбиток поролоном
Засоби виразності: пляма,
фактура, колір.
Матеріали: миска або пластикова
коробочка, в яку вкладена штемпельна подушка з тонкого поролону, просочена
гуашшю, щільний папір будь-якого кольору і розміру, шматочки поролону.
Спосіб отримання зображення:
дитина притискає поролон до штемпельної подушки з фарбою і наносить відбиток на
папір. Для зміни кольору беруться інші миска і поролон.
Відбиток пінопластом
Засоби виразності: пляма,
фактура, колір.
Матеріали: миска або пластикова
коробочка, в яку вкладена штемпельна подушка з тонкого поролону, просочена
гуашшю, щільний папір будь-якого кольору і розміру, шматочки пінопласту.
Спосіб отримання зображення :
дитина притискає пінопласт до штемпельної подушки з фарбою і наносить відбиток
на папір. Щоб отримати інший колір, міняються і миска, і пінопласт.
Коментарі
Дописати коментар